Khamis, 9 Jun 2011

KebenCiaN bukaN keMahuaNku

aku bukanlah manusia yang punya berjuta kepingan hati
hatiku cuma satu..satu!
kerna itu bagiku kemaafan bukanlah satu kata yang mampu mencantumkan hati yang remuk..
walaupun aku tahu begitu banyak kebaikanmu padaku
namun setiap kali aku mengingatinya..hati ku remuk!hancur!

kau cakar hati aku dengan kata-kata mu sahabat..
kenapa kau perlu tanamkan kebencian ini dalam diriku?
kebencian seperti ini bukan kemahuan aku..
sungguh bukan!
aku sesungguhnya tak mahu membenci sahabat sendiri..
namun aku juga manusia yang ada perasaan..
dan hatiku cuma satu..
retaknya xmungkin bercantum kembali..
walau dicantum dengan gam gajah sekali pun..xkan sama sperti yang asal..
maafkan aku..aku x mampu untuk memaafkan kamu

untuk saat ini..kata maaf untukmu tidak mungkin wujud lagi dalam kamus kehidupan aku
why did u hurt me so much??
sakit yang kau bagi terlalu dalam..dalam sgt!

sahabat yang lain berharap kita mampu seperti dahulu..
tapi maafkan aku..aku xmampu kembali lagi..
egokah aku?kejamkah aku?
aku juga x ingin semua ini berlaku..tp setiap kata-kata mu tergiang d telingaku
kdg2 aku berharap akan timbul sekelumit kemaafan dr driku ini untukkmu
tp..mugkin blom saatnya..mugkin bila kita msing2 sudah dewasa
aku akan jumpa kemaafan itu..dan mungkin saat itu akan ku hadiahkan padamu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan